Velg klasse Forside
29300102030405
Værvarsel fra yr.no, levert av NRK og Meteorologisk institutt
Nye fadderbarn for SKG

På dagens storsamling fikk vi høre om de nye fadderbarna som SKG støtter. I både India og Sør-Afrika har de barna vi tidligere støttet blitt voksne og er på vei ut i arbeidslivet, så nå har vi fått to nye fadderbarn der: Precious Msipha fra Sør-Afrika og Eshwar Chandrakant Markwar i India. De er hhv. 8 og 7 år, og bor på Stiftelsen Arken sine barnehjem.

Precious går i andre klasse, og er glad i matte, engelsk og samfunnsfag, og drømmer om å bli lege fordi hun ønsker å hjelpe syke mennesker.

Eshwar har en yngre søster. Faren hans jobbet som gårdsarbeider for å forsørge familien, og moren er hjemmeværende. Familien hans levde lykkelig til de ble rammet av en tragedie. Da Eshwar bare var 4 år gammel døde faren på grunn av dengue-feber.
De mistet sin familieforsørger og byrden falt på enken. De fikk heller ingen støtte fra besteforeldrene. Eshwars mor måtte ut i arbeid for å forsøke å tjene nok så de kunne leve av det. Men hennes lille inntekt var ikke nok til å mette alle tre. Hun begynte å lete etter alternativ hjelp der hun kunne finne mat og skole for barna sine. Hun ble kjent med barnehjemmet til Stiftelsen Arken gjennom en av deres kjøkkenmedarbeidere og henvendte seg til dem. Så etter en vurdering av deres situasjon ansatte de moren hans som kjøkkenhjelp. Eshwar og hans søster Kruthika fikk plass på barnehjemmet i januar 2020. Eshwar er nå en fornøyd gutt og trives med de andre barna på hjemmet. Der får de husly, tre måltider om dagen og klær, skolegang og den medisinske hjelp de eventuelt trenger.

På hver eneste storsamling samler vi inn kollekt til fadderbarna våre. Vi tror det er en fin ting at barna og ungdommene på SKG lærer å gi konkret til andre som ikke er så heldige som de selv er. Enhver gave tas imot med takk. Derfor oppfordrer vi også frimodig til å være med å støtte opp om dette. Alle pengene går direkte til Stiftelsen Arken. Dersom man ikke har kontanter, eller ønsker å gi utenom storsamlingene, er det også mulig å gi på Vipps, #609433. Merk med «Fadderbarn».

Les mer om Stiftelsen Arken her: https://stiftelsenarken.no/

Main Image