Velg klasse Skolehelsetjenesten
mars 2024
mtotfls
01020304050607

2. dose HPV vaksine blir gitt onsdag den 11 mai.

Skolehelsetjenesten i Stavanger har på 8. trinn undervisning i klasse med hovedtema trivsel, fysisk og psykisk helse, og vold.

Elevene tilbys også en helsesamtale og måling av høyde og vekt. Undervisningen, helsesamtalen og målingene gjennomføres i tråd med nasjonale retningslinjer.

Forskning viser at kunnskap om vold og overgrep øker barn og unges ferdigheter i å beskytte seg selv, samt bidrar til at flere barn og unge forteller om vold- og overgrepssituasjoner.

Med bakgrunn i dette får førsteklassinger og tredjeklassinger klasseromsundervisning i disse temaene.

Nå tilbys Boostrix Polio vaksinen for 10. klassingene.

Tidspunkt for vaksinering: onsdag 03. november ca. kl 09:30 på SKG

Utenfor 4.klasse sitt klasserom, er det måker på taket! Måkene sitter og ruger på tre egg, og elevene følger med hver dag for å se om eggene klekkes:)

Kvalitet i undervisningen og fokus på det enkelte barns behov verdsettes høyt på Stavanger Kristne Grunnskole.

Med mange søkere og få plasser igjen på ungdomstrinnet skoleåret 2021/2022, er det bare til å søke NÅ om du skal sikre deg plass på vår gode skole!

Denne uka har mange av våre elever endelig fått oppleve litt vinter! Ekstra stas var det med aketur til Stokkavannet. Føret var fortreffelig og stemningen på topp :) Elevene storkoste seg ute og alle hadde en fantastisk tur!

Nettstedet Foreldrehverdag gir foreldrestøtte gjennom en samling av artikler og videoer som omhandler viktige temaer som selvstendighet, vanskelige følelser, ros og anerkjennelse, seksualitet, grenser osv. Innholdet er utarbeidet sammen med fagfolk. Ta en titt da vel!

De fleste elevene i Stavanger finner seg godt til rette og trives med å være elev i stavangerskolen. Likevel er det elever som av ulike og ofte sammensatte årsaker ikke finner seg til rette på skolen og derfor tilbringer mindre tid på skolen enn forventet.Når elever ikke møter på skolen, kan både skolen og foresatte oppleve å komme til kort. Stavanger kommune ser et behov for å etablere noen felles, praktiske og konkrete retningslinjer for forebygging og tiltak for elever med alvorlig skolefravær. Formålet med denne veilederen er å hjelpe skolene både med å forebygge slik at alvorlig skolefravær ikke oppstår og å handle riktig i skolefraværssaker.Målgruppen er lærere og andre ansatte ved skolen, som miljøveiledere, assistenter, rådgivere, sosiallærere, helsesykepleiere og skoleledere. Veilederen kan også brukes av skolens samarbeidspartnere i elevsaker med alvorlig skolefravær.

Vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og poliomyelitt

Vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder

Vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio